God SEO börjar med kvalitativt innehåll

God SEO börjar med kvalitativt innehåll

Dec 05

Vad är det som kvalificerar en hemsida att vara av hög kvalitet? Google skriver själva utförligt om detta på den officiella AdWords-bloggen. Viktiga punkter är om du själv kan lita på innehållet på hemsidan!? Får du förtroende för den? Om du sökte ett svar, skulle du då anse att svaret tillsammans med webbdesign och layout ger en god användarupplevelse?

Kvalitativ SEO

Google skriver vidare att ca 500 förfiningar i deras algoritm är på utrullning(detta var i maj -11).
Om du själv skulle svara ja på ovanstående frågor och även kan tänka dig att sätta ett bokmärke på sidan, då har du lyckats. Så en bra fråga att ställa dig själv när du köper en hemsida eller sökmotoroptimerar en är om du själv skulle bokmärka den!?

Stavfel och korta texter är något annat du ska se upp för om du vill uppnå god SEO och inte fastna i Googles spamfilter. Texter ska vara långa, utgå ifrån att en text ska vara minst 500 ord, helst 1500 ord eller mer. Men samtidigt så är det viktigt att du inte bara ordbajsar. Det ska vara kvalitativ text, d.v.s. ny text som tillför något nytt, inte bara flera sidor med samma budskap. Om du väger mellan en SEO-del och en kvalitativ användarvupplevelse, så välj användarupplevelsen för dina besökare i de flesta fall, för att inte säga alla fall.

Något annat som Google fokuserar på är hur många annonser som finns, annonser är nog inget problem, men det är om det är mängder med annonser som stör upplevelsen för besökaren. Om du kommer fram till svaret ja, så kanske du ska se över detta.

Objektivitet är ett annat område som Google gillar, de uppskattar den vetenskapliga vinkeln, inte personers högst personliga åsikter när det gäller ämnen. Det beror såklart på vad det är för sida, säg en blogg måste vara personlig för det är dess syfte, dess kärna. Men en hemsida som ska representera ett företag ska vara så objektiv som möjligt och utstråla professionalism.

En annan faktor för god SEO är att hemsidan uppdateras ofta. Gör den inte det så får den inte lika högt anseende.

Det ultimata testet för en pålitlig hemsida är om du kan tänka dig att lämna ut kreditkortsuppgifter? Är ditt svar ja på denna fråga, ja då har du verkligen lyckats och kommer att belönas av både besökare såväl som Googles sökresultat.

Läs mer på Googles officiella AdWords-blogg om ämnet hur man skapar kvalitativ SEO-sökmotoroptimering.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/7 (0 votes cast)

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

16 + tjugo =